2014.25.26.7
Služby VZP pro plátce pojistného
Ing. Antonín Daněk
Významným prvkem činnosti Všeobecné zdravotní pojišťovny České republiky v poslední době je její úsilí o neustálé zkvalitňování informovanosti plátců pojistného. Určitou dobu již v praxi funguje oslovování samoplátců, tedy osob samostatně výdělečně činných a osob bez zdanitelných příjmů, prostřednictvím SMS zpráv nebo e-mailů. VZP ČR již dříve avizovala, že uvažuje o rozšíření této služby i pro zaměstnavatele.
Oslovování zaměstnavatelů v dané záležitosti je založeno na stejném principu jako u samoplátců. To znamená, že VZP ČR upozorní ty dlužníky, kteří nezaplatili třeba jen jednu splátku pojistného, čímž se může zabránit nárůstu dlužného pojistného včetně vzniku penále. V úvodní fázi byly pro zaměstnavatele jako komunikační kanál zvoleny datové schránky. Výhledově se však počítá s oslovováním zaměstnavatelů i prostřednictvím e-mailů nebo SMS zpráv, obdobně jako u samoplátců.
Nicméně již prvním negativním zjištěním byla skutečnost, že i po několika dnech zůstal poměrně velký počet datových schránek neotevřen. Přitom podle…