Zaměstnavatel musí rozlišovat mezi evidencí docházky do zaměstnání a evidencí pracovní doby.
Zaměstnavatel je povinen na základě § 96 ZP vést u jednotlivých zaměstnanců evidenci odpracované směny, práce přesčas, noční práce a doby v době pracovní pohotovosti a je také povinen vést evidenci pracovní pohotovosti, kterou zaměstnanec držel v souladu s § 95 odst. 2 ZP.
Formu evidence pracovní doby zákoník práce nestanoví a záleží výhradně na rozhodnutí zaměstnavatele, jaký způsob evidence zvolí. Může se jednat o jakýkoliv způsob, podmínkou je pouze to, aby byl zvolený způsob průkazný a vypovídal o tom, zda zaměstnanec odpracoval stanovenou týdenní nebo dohodnutou pracovní dobu, zda konal práci přesčas a v jakém rozsahu atd.
Zaměstnavatel musí způsob vedení evidence zvolit tak, aby byl na základě výzvy kontrolního orgánu, kterým bude převážně inspekce práce, schopen doložit zákonem uloženou povinnost vést evidenci podle jednotlivých odpracovaných dob, od 1. 1. 2012 navíc s uvedením počátku a konce. Zaměstnavatel může vést evidenci písemně, ale i elektronickým způsobem.
Je nutné rozlišovat evidenci pracovní doby, tak jak ji má na mysli ustanovení § 96 ZP,…